BİGA İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
ULUSLARARASI İLİŞKİLER BÖLÜMÜ
İÇ DEĞERLENDİRME TABLOSU 2018 Yılı
Misyonu |
Bölümümüzün ana misyonu, uluslararası sistemin tarihi, işleyişi, hukuksal çerçevesi, devletlerarası ilişkiler ve uluslararası sistemde Türkiye'nin konumu hakkında öğrencilerimize analitik düşünme kabiliyeti kazandırabilmektir. Öte yandan uluslararası güncel sorunlar karşısında öğrencilerin çok yönlü, yaratıcı ve sorgulayıcı bir tutum geliştirmelerini sağlamak da yine temel amaçlarımızdan birini oluşturmaktadır. |
Vizyonu |
Uluslararası ilişkiler öğrencilerine iyi bir tarih, dış politika, siyaset bilimi eğitiminin yanı sıra iyi bir sosyoloji ve iktisat bilimi eğitimi de sunarak ulusal ve küresel sorunlara disiplinler arası bir bakış açısı ile yaklaşmaları hedeflenmektedir. Böylece başta Dışişleri Bakanlığı olmak üzere devletin birçok resmi kurumlarında görev alabilecekleri gibi, uluslararası resmi ve özel kuruluşlarda ve basın ve medyada çalışabilecek yeterlilik ve uzmanlık bilgisine de sahip olmaları amaçlanmaktadır. |
Hedefleri |
Daha iyi bir dil eğitimi için hazırlık sınıflarının zorunlu tutulması Ulusal ve uluslararası proje hazırlanması konusuna gerekli önemin verilmesi Bölümdeki öğretim elemanı sayısının arttırılması Bölümdeki akademik çalışma sayı ve kalitesinin arttırılması |
Performans Göstergeleri |
Performans göstergeleri ekli Stratejik Plan Tablosunda yer almaktadır. |
Eğitim Dili |
Türkçe ve İngilizce |
Aktif Öğrenci Sayıları |
Lisans örgün öğretim: 466 Lisans ikinci öğretim: 443 Toplam: 909 |
Mezun Öğrenci Sayısı |
1,637 |
Öğretim Üyesi Sayısı |
Doç. Dr. : 2 Dr. Öğretim Üyesi: 5 |
Öğretim Elemanı Sayısı |
Araştırma Görevlisi: 4 |
Bir Öğretim Üyesi Başına Düşen Öğrenci Sayısı |
Lisans örgün öğretim: 67 Lisans ikinci öğretim: 63 Toplam: 130 |
Öğrenci, Laboratuvar, Derslik, Atölye, Klinik, Etüd, Bireysel, Tarım, Müze, Sergi vb Alanları |
Kullanılan fiziksel alanlar Biga İİBF’nin sahip olduğu ve programlar tarafından ortak kullanılan alanlar olup lisans eğitimi için bölüme tahsisli herhangi bir alan bulunmamaktadır. |
Araştırma Merkez ve AR-GE Laboratuvarı |
Bölüme ait bir araştırma merkezi ve ar-ge laboratuvarı bulunmamaktadır. |
Teknopark Faaliyet ve Hizmetleri, Patent Çalışmaları |
Bölümümüz bünyesinde Teknopark faaliyet ve hizmetleri ya da patent çalışmaları yürütülmemektedir. |
Kamu ve Özel Sektöre Sağlanan Hizmetler |
- |
Bölüm Adresli SCI-SCI Expanded ve Uluslararası Makale Sayısı |
3 adet uluslararası makale |
Bölüm Adresli Ulusal Dergilerdeki Makale Sayısı |
- |
Bölüm Adresli Uluslararası Bildiri Sayısı |
2 |
Bölüm Adresli Ulusal Bildiri Sayısı |
5 |
Bölüm Adresli Kitap/Kitapta Bölüm Sayısı |
3 |
Bölüm Adresli Ulusal/Uluslararası Proje Sayısı |
- |
Yabancı Öğrenci Kontenjan ve Sayıları |
Örgün Öğretim: 26 İkinci Öğretim: 10 |
İkili İşbirliği Antlaşmaları |
Erasmus Programı kapsamında 7, Mevlana Programı kapsamında 7 ülke ile ikili işbirliği anlaşmamız bulunmaktadır. |
Ulusal ve Uluslararası Toplantı/Kongre/Çalıştaylar |
IX. Uluslararası Sivil Toplum Kuruluşları Kongresi: Göç ve Toplum (15-17 Kasım 2018) |
Kurumsal Olarak Aldığı Ödüller |
- |
Üstün Yanları ve Bölümü Tanıtan Anahtar Kelimeler (4-6 Adet) |
Uluslararası İlişkiler bölümünde lisansüstü çalışmalarına devam eden araştırma görevlisi sayısının tatmin edici olması. Bölümün lisans düzeyinde ve lisansüstü düzeyde öğrenciler tarafından tercih edilebilirliğini koruması. Bölümdeki akademik kadro arasındaki iletişim ve etkileşimin yüksek olması Öğrencilerimizin Mevlana/ Erasmus ve Farabi programlarından yararlanarak hem kültürel etkileşimin arttırılması hem de uluslararası ilişkiler disiplinine yönelik çok yönlü bir bakış açısı kazanmalarının mümkün olması Anahtar kavramlar: uluslararası hukuk, uluslararası ilişkiler, siyasi tarih, uluslararası politika, Avrupa Birliği |
İyileştirme Bekleyen Yanları |
Akademik kadronun anabilim dallarında çeşitliliği sağlayacak şekilde arttırılması. Zorunlu hazırlık eğitimi verilmediğinden öğrencilerin yabancı dil konusunda yetersiz olmaları Uluslararası akademik işbirlikler konusunda çeşitlendirilme gereksiniminin sürmesi
|
ECTS, AKTS ve Bologna Çalışmaları |
İlgili konularda gerekli çalışmalar tamamlanmış olup; sistem her dönem güncel hale getirilmektedir. |
Program Akreditasyon Çalışmaları |
Program bazında akreditasyon açısından altyapı çalışmaları bulunmakla birlikte, programların tümünün fakülte çatısı altında akreditasyonunun sağlanması kararı alındığından, çalışmaların devamı fakülte çalışmalarına bağlı tutulmaktadır. |
İç ve Dış Paydaşlar ile ilgili Çalışmalar |
Mevlana ve Erasmus Programları kapsamında varolan ikili işbirliği anlaşmalarının sürdürülmesi ve yeni işbirliği anlaşmalarının sayısının arttırılması için gerekli çalışmalar yürütülmektedir. |
Mezunlarla Olan İlişkiler |
Biga İİBF olarak fakülte kapsamında mezunlara yönelik çalışmalar yürütülmekte olup, bölümümüzün spesifik olarak mezunlara yönelik çalışması bulunmamaktadır. |
Memnuniyet Anketlerine (Öğrenci Bilgi Sistemi ve Kütüphane Web Sayfası) Katılım Çalışmaları |
Güz dönemi itibariyle yeni ubys sistemine geçildiğinden memnuniyet anketlerine ilişkin yeni sistem üzerine teknik eğitim gerçekleşmediğinden memnuniyet anketi çalışması gerçekleştirilememektedir. |
Öğrenciler için Burs, Mesleki Gelişim ve Kariyer, Seminer, Konferans, Etkinlik, Sosyal, Kültürel ve Sportif Faaliyetler |
Prof. Dr. Tayyar ARI davet edilerek “Ortadoğu ve Türkiye” hakkında konferans düzenlendi. (07.03.2018) Prag Büyükelçisi Ahmet Necati BİGALI davet edilerek “Türkiye’nin Dış Politikası” konulu bir konferans düzenlendi. (10.05.2018) Prof. Dr. Mehmet HASGÜLER davet edilerek, “Kıbrıs Sorununda Nereye Doğru?” konulu bir konferans düzenlendi. (18.05.2018) Dr. Öğretim Üyesi Nihal EMİNOĞLU, “Fransa’daki Son Gelişmeler: Kitlesel Protestolar ve Temel Haklar” konulu bir seminer verdi. (13.12.2018) |
Lisansüstü Eğitim-Öğretim Faaliyetleri |
Bölümümüzde yüksek lisans ve doktora düzeyinde eğitim verilmektedir. |
Kurumsal Kalite Gelişimi için Öneri ve Beklentiler |
Fakültemizde düzenlenen uluslararası konferansların arttırılması Yabancı öğrenciler için İngilizce derslerin arttırılması Dersliklerde bilişim teknolojilerine etkili erişimin sağlanması için gerekli altyapı çalışmalarının yapılması Uluslararası ilişkiler öğrencilerinin daha iyi bir dil eğitimi alabilmeleri için hazırlık eğitiminin zorunlu hale getirilmesi |